Karibik - Jar (vlastne Zima) 2006

Termín: 01/02/2006 - 10/02/2006
Loď: dvojtrup Catana 431: Miesto: Karibik
Route: Martinique, Saint Lucia, Guadeloupe, Dominica, Martinique

Po nápade ísť jachtiť za severný polárny kruh (pozri Lofoty 2005) sa zrodil nápad ďalší - zimy bolo dosť, teraz do tepla! Jediné čo je nemenné je rybár-hovorca-logátor Čebo, od ktorého závisí prežitie desiatich chlapov. Got save Cebo.

Kdesi v mojom počítači som objavil zápisky Vlada Dudláka z Karibiku a prepátral som internet, kde ich publikoval. Tu sú. On smeroval na juh, my sme sa viac motali smerom na sever.

01.02.2006 streda.

Viedeň Schwechat - Paríž letisko De Gaule - letisko Orly - Martinique. Na Martiniku v Le Marin sme prebrali loď Catana 43 - katamaran menom Zenon od Inter Yacht Charter. A to bolo na ten deň všetko.

02.02.2006 štvrtok.

Ráno sme dokončili check-in lode a nakupovali, poobede sme vyrazili k Diamantovej hore a vrátili sme sa do Le Marin.

03.02.2006 piatok.

Ešte sme nakupovali, potom sme vyrazili na Sv. Luciu. Krásny vietor 20 uzlov rýchlosť katamarana 10 uzlov. Došli sme do Marigot Bay a tam sme nekúpili banány. Atrakcia zo všetkých v Karibiku najväčšia. V ústí zátoky sme zakotvili a prespali.

04.02.2006 sobota.

Stále Santa Lucia, výlet k Pitononom (dve vysokánske skaly nad Sufriere bay - vidíme z nich len jednu za loďou Sea Cloud).

A tým sme boli na najjužnejšom mieste karibskej expedície. Obrátili sme sa a na príhodnom mieste sme sa pokúpkali pričom nikoho nenapadol žralok. Pri pokúpkaní k nám dorazili naši priatelia ujo Robo a ujo Laco z Prievidze so svojou partiou. Spolu nás bolo tridsať slovákov, čo bolo pomaly viac ako Kolumbova výprava. Ujovia Robo a Laco smerovali na juh, my na sever na dennonočnú plavbu na Guadeloupe a v tom momente sme mali pred sebou 170 NM. A tak sme teda vyyrazili. Na nočnej plavbe sme dosahovali 13 uzlovú rýchlosť vďaka bočnému vetru okolo 40 uzlov

05.02.2006 nedeľa.

Pokračovanie plavby z Santa Lucie na Guadeloupe. Smerujeme na Base Terre (hlavné mesto Guadeloupe) okolo ktorého sme prešli o 13 00. Sever ostrova, rybačka v kotvisku Deshaies, kotva, prenocovanie.

06.02.2006 pondelok.

Preplávali sme na úplný sever Guadeloupe, kde je nádherný reef Grand Cul De Sac Marin. Na reefe chytil Čebo dve barakudy a Braňo Prokop morského ostrieža (dľa údajov captaina McArpa). Pri útese sme prenocovali, predtým sme pripravili a zjedli ryby. Rybacia polievka zostala na druhý deň.

07.02.2006 utorok.

Stále na reefe. Návšteva gýčového ostrova Ilet a Caret. Ostrov zaberá asi 70 štvorcových metrov a za cca hodinu po našom príchode tam prišlo 5 turistov na štvorcový meter. Vrcholom bol lodný taxík, ktorý rozdával calypso stovky metrov naokolo. Reef nad Guadeloupe bol najsevernajším bodom našej expedície. Schramstli sme rybaciu polievku, opražili zvyšok rýb a vydali sme sa preskúmat juh Guadeloupe. Počas plavby sme zmenili plány a o polnoci sme pristáli na Dominike.

08.02.2006 streda.

Ráno v Zállive princa Ruperta a mesto Portsmouth. Je tu Indian river a je veeeery (dá sa povedať extraordinary) famous. Tak sme si ju teda preklepli, ... treba vidieť.

Potom sme išli do džungle-národného parku a okúpať sa pod vodopád s Ribanou (neprišla... :-(). .... Celý čas sa o nás staral Jeremy (samozrejme za peniaze).

09.02.2006 štvrtok.

Vyplávali sme a doplávali do Roseau (hlavné mesto Dominiky) v spodnej časti ostrova. Tu sme stretli krásneho ukecaného vodného taxikára Pancha, ktorý má ženu z Bruselu. Na otázku, koľko tu stojí pôda nám Pancho odpovedal: "You can have this fucking island in two dollars". Kúpali sme sa, papkali a spali.

10.02.2006 piatok.

Ešte za tmy sme vyrazili na Martinik, preplávali sme okolo hornej časti ostrova, okolo Fort de France smerom k Le Marin. Opät sme preplávali okolo Diamantovej skaly, urobili sme milión fotiek a zakotvili sme niekolko míľ pred Le Marin. Z nádherného západu slnka sme spravili daľší milión fotiek. Večera, kecanie a spánok.

11.02.2006 sobota.

Po dlhej pianskej noci prišlo ráno odovzdavania lode, ktorú sme odovzdali bez závad, ak nepočítam vadu spôsobenú konštrukciou navijáka kotevnej reťaze, ktorú majiteľ lode uznal. Ešte sme navštívili suchou nohou Fort de France, predovšetkým nádhernú krčmu Mayflower a pevnosť, a potom šupito letecky domov.

Po Karibiku zostali opálené tváre, milióny fotiek, aspoň pätnásť hodín videa (celková kapacita všetkých hdd v compoch a iných naších zariadeniach na lodi bola cca 300 GB) a spomienky.....Treba vidieť.

Posádka:

Ten, čo fotil:

Cpt McArp:

a na záver autor strany, kôli uspokojeni svojho ega, Milos©eco: