Beer and Boat trip Turkey 2012

Zo zápiskov člena posádky

Cesta Lietadlom z Viedne do Istanbulu a ďalším lietadlom do Dalamanu. Všetko v pohode, strava OK. Dve hodinky a hodinka. Krásna bloncka (rusečka), ktorá organizovala ruských súdruhov na letisku v Dalamane. Mhmmmmmmmm.

Deň 1: 29. 4. 2012
Beer and Boat Trip začína checkinom s nemeckou fešandou. Kapitán, Ďuri, nemá zjavne žiaden problém, osoba opačného pohlavia tomu prispieva. Vyplávame z mariny v Göceku, pri rozbalovaní hlavnej plachty zisťujeme, že ju predchádzajúca posádka zle namotala, po polhodine úsilia ju máme v pohode vonku. Po chvíli pridávame kosatku a hviezdnou rýchlosťou 5 uzlov testujeme loď. Sme spokojní. Kapitán ma poveril kormidlovaním. Vietor sa dvíha, dosahujem 7,2 uzla.
Okolo 13tej určí kapitán miesto obeda. Je ním zátoka Siralibük Koyu 36 41,6 N 28 52,1 E.
Pokúpkame sa v dvadsaťstupňovej vode /je koniec apríla/, poobedujeme vynikajúce hamburgery s grilovanou zeleninkou /varil Mc@rp/, znovu sa pokúpkame, a naberieme kurz krížom cez zátoku. Dosahujeme, na plachty, slušnú rýchlosť 7,4 uzla. Jachtársku časť dňa ukončujeme v zátoke Göbün /Kapi Creek/ 36 38,5 N 28 53,5 E.
Perfektná večera v reštaurácii na móle. Predjedlo morské príšery, hlavné jedlo - ryba. Sea Bass. Veľká. Dosť pre 8 členov posádky. Mňaaaaaaaaaaaam.

Deň 2: 30.04.2012
Posledný deň apríla. Dobrý čas byť na jachte v Stredozemnom mori. Kotvisko opúšťame okolo desiatej a v bezvetrí jachtíme ľen tak, na motorčok kurzom 310. V podpalubí topič přikládá, na palubě dobrá nálada ....... Obed dávame na malebnom ostrovčeku Baba Adasi 36 41,91 N 28 41,6 E. Gulášová polievočka /namiesto mäska kvalitné párky/, autorské práva - Braňo. Po obede sme plávali severozápadným kurzom ostro na vietor rýchlosťami okolo 6,5 uzla.
Zakotvili sme v My Marina Yachtclub Ekincik 36 49,4 N 28 33,9 E. Nad marinou je luxusná rešturácia (Georga Clooneyho, ktorý tu má, údajne, hangout sme nestretli). Večera nás vyšla na 45 EUR na jednáho člena posádky, ale chobotnica, tiger prawns a dorada so 4mi fľaškami ľahkého tureckého vína, plus kvalita obsluhy, tejto cene zodpovedala.

Intermezzo 1:
Jožo nás vybavil tričkami, každé tričko má vyšitý nick majiteľa. Mne vymyslel nový nick McCeco. Anglická výslovnosť: Meksíko, španielska: Mekčeko. Urobil mi radosť. Tričká sú dve pre každého. Cyan - pracovné, orange - slávnostné.

Deň 3: 1. 5. 2012
O 10tej vyrážame. V rannej bríze jachtíme na plachty. O 12:20 spúšťame kotvu v Pirates bay 36 43,31 N 28 38,91 E. Obedujeme ovocný šalát s müsli /jablko, banán, hrozienka, med/. Bŕŕŕŕ. Autora nápadu radšej neuvediem.
Pre istotu, ako olovrant, dáme lososie obložené chlebíčky, to už je o hodne lepšie. Dresing robil Mc@rp.
Okolo 3tej sa začína obloha zaťahovať. Ustáva vietor. Meníme pôvodný cieľ a zakotvíme na Tersane Island 36 40,4 N 28 59,9 E. Telefonicky sme si vopred zajednali jahňa pre osem osôb posádky.......
Po nás pristál kajakársky camp.
Jahňa bolo výborné, porcia tak akurát. Reštaurácia, taká domáca.

Deň 4: 2. 5. 2012
Intermezzo 2:
Scéna: Turecké hajzlíky, na prednom čele umývadlo so zrkadlom. Ona, hľadí do zrkadla.
Ja, "Mirror, mirror on the wall, who is the most beautiful of us all?"
Ona, "Not me! .....After six days of camping!?"
Ja, "You're beautiful. Little bit naturally."
Scéna: Češe si vlasi /asi 20 sekúnd/, obracia sa a okolo mňa odchádza.
Ja, "Let's make final check..... Good."
Scéna: Detail jej tváre - široký úsmev.
Klapka

O deviatej vyrážame, cieľ - rybný trh vo Fethiye. O 11tej pristávame pri mestskom móle. Kvantá lodí všetkých veľkostí. Fishmarket. Sme tam. Nádhera. Kôli tomuto sa sem oplatí ísť, točím, fotím. Vedľa je zelenina a ovocie a koreniny........všetko dokopy jeden veľký orgazmus. Kúpime rybu White Grouper, 4.30 kilo. 1,5 kilo stredných kreviet. Zastavíme sa na kebab. To, čo je doma gýč, to tu je prirodzené. Konzumujeme kebab. Ďalší orgazmus.
O 13tej vyplávame. Plachtíme na predobočný vietor asi dve hodinky. Keď vietor postupne skapal, nahadzujeme motor a pristávame v kotvisku plnom vyväzovacích bójok - Karacören 36 32,5 N 29 03,1 E. Nádhera. Panoramatické 360 zábery robil Jose.
Večera - lukulské hody, starter, cibulačka, main course, baked white grouper /vegetable, bacon, potatoes/. Varil Mc@rp. Nebíčko v papuľke.
A ráno..... Bacon and eggs on the ship...... Turkish votka and beer with chalva in the bay restaurant.....
Hláška dňa: Podpalubie, "Má niekto nejaké zvláštne prianie? " Paluba, "Áno!" Podpalubie, "Nie, nie, nie, do riti ma jebať nebudete!"

Deň 5: 3. 5. 2012
Celý deň sa len tak motáme na slabý vietor, sem-tam plachty, inokedy motor. Slniečko svieti, väčšinu dňa sa opaľujem.

Áno, je to Metrix V 1.0.. V čase, keď píšem tieto riadky a strihám príslušný film, už je to neskutočné. Ale v čase, keď to skutočné bolo, bolo zas niečo iné neskutočné a zas niečo iné skutočné. A vďaka tomuto skvelému V 1.0 systému sa nám prepája skutočné s neskutočným vedomé s podvedomým (u niekoho s nevedomým a u iného s bezvedomým (alkoholickým - to však už metrix nie je)). Nielen Barabáš ale aj Platón je stračka.

Ešte keby viac fúkalo, aspoň ako v tom čase tam u nás na Cabo Verde.

O 17:15 pristávame v zátoke Boynuzbükü 36 42,65 N 28 53,67 E.

Deň 6. 4. 5: 2012
Po raňajkách sa presúvame do zátoky Atbükü 36 43,45N 28 54,6E. Strávime tam 3 hodinky kúpkaním a opaľovaním. Potom do Göceku natankovať a defekalizovať loď, aby sme vzápätí pohľadali vhodnú zátoku na obed. O 13:30 zakotvíme v zátoke 36 43,9N 28 55,4E a dáme ľahký ovocný obed. Autora myšlienky opäť neuvádzam.
Po hodinke sa začne zháňať časť posádky po nejakom normánom obede. Tak im Mc@rp navarí špagety s klobásovo - paradajkovou omáčkou s fetou a parmezánom. Ešte poslníme, pokúpeme a zamierime do mariny na odovzdanie lode. A pomaly sa tešíme na Istanbul. Ale to už je iná story. Naplávali sme 141 NM.