Thajsko 2009

Zo zápiskov záložného kapitána:

Piatok 27.2.2009

5:30 budíček, sprcha, posledný mrk do notebooku a o 6:15 nastupujem do kamošovho auta. Cesta začína z Mlynských Nív autobusom do Schwechatu. Checkin na lietadlo do Zurichu, v Zurichu na lietadlo do Phuketu - Thajsko. Nasleduje dvanásťhodinový let......

Sobota 28.2.2009

O šiestej (to už miestneho času) pristávame v Phukete na rovnomennom ostrove. V pohodičke sa presúvame do mariny Yacht Haven, str. 42. (odkaz na Andaman Sea Pilot, 2 nd edition - aj ďalej v texte).

Thajland Phuket Yacht Haven autor fotografie: Milan Dunaj

Tam čakáme na checkin objednaného katamarana Bahia 46. Po perfektných thajských raňajkách za primeranú cenu ide časť posádky nakupovať lodné zásoby, časť sa čvachoce v bazéne Inter yacht charteru. Potraviny do lodných zásob dorazili okolo tretej, checkin sme spravili okolo štvrtej, meno lode Salicorne, potom rozdelenie batožiny a posádky do kajút. Na večeru sme pochystali čerstvé krevety, ktoré chutili oveľa lepšie ako mrazené.

Nedeľa 1.3.2009

Okolo desiatej sme vyplávali. O jednej pristávame pri Koh Nakha Yay, str. 40, varíme obed, thajskú kuraciu polievku. Po obede sa plavíme ďalej na juh a večer kotvíme pri Koh Rang Yai, str. 37.

Ko Rang Yay, autor fotografie: Peter Murko

Večeriame v štýlovej thajskej krčmičke, trošku slabšie jedlo. Večer sme ukončili tromi flašami ginu a príslušného množstva tonicu. If gin then tonic.

Pondelok 2.3.2009

Ráno urobíme pár kamerových snímkov, palmy, kvety, katamaránik... Vytiahneme plachty a v pohode plachtíme smer Phuket (mesto). V zátoke Ao Yon, str. 32, poobedujeme a presúvame sa do yachtárskeho kotviska v Ao Chalong, str.31. Rekognoskujeme rovnomené mestečko a stokrát sa člnkom presúvame medzi loďou a pevninou.

Chalong, autor fotografie Roman Body

Robím Chárona a pri poslednom tripe nás chytí tropická búrka. Zvrchu na mňa padá sladká voda a spredu na mňa prská voda slaná. Katamaran sa uvolňuje z kotvy, presúvame ho na voľnú bóju a sledujeme vyčíňanie tropickej búrky. Čo zmoklo prezliekame, a potom to sušíme na relingu.

Utorok 3.3.2009

Ráno ide captain McArp s štyrmi členmi posádky nakupovať. Schalujeme párky, roztriedime nákup, zhodíme lano z plaváka a plávame na ostrov Ko Racha Yai - Patok Bay, str.71. Väčší gýč som v živote nevidel, a to ešte aj slnko svieti. Teplota v tieni 42.

Ko Racha Yai, Patok Bay, autor fotografie: Roman Body

Na obed polievočka s lemon grass, kyslastá, ňam, ňam. Varil, ako vždy Cpt. and also Chef de Cuisine McArp. Po polievočke vyplávame, oboplávame ostrov, najgýčovejšie scenérie odfotíme, čk, čk, čk, čk.....a vrátime sa späť do zátoky Patok. Tam sa kúpkame, kŕmime akváriové rybky, šnorchlujeme a zostávame na noc.

Streda 4.3.2009

Skoro :-) ráno vyplávame a okolo obeda dorazíme na ostrov Phi Phi Le do zátoky Maya Bay, str. 68. Pláž z Pláže tam bola, Di Caprio nie. Zato kopa slnka, turistov a vynikajúcej nálady. Tentokrát mi kopa ľudí bohvieprečo nevadila.

Phi Phi Le - Maya Bay. Autor fotografie: Roman Body

Strávili sme tam kopec pekných chvíľ a keď nás to prestalo baviť, nakopli sme vrtule a presunuli sme sa na Phi Phi Don str. 66. Poobede tam bežal život trhový a žrací (Shrimps with Thai Vegetable and Cashev Nuts).

Phi Phi Don. Trhovisko v Ton Sai. Autor fotografie: Roman Body

Večer frčala dijina na celý záliv Ton Sai. A tak sme na to všetko zaľahli a spali.

Štvrtok 5.3.2009

Skoro :-) ráno sme vyplávali, našli sme minizátočku s plážou, pofotili, natočili a raketovou rýchlosťou 3-4 uzle sme sa preplavilli na ostrov Lanta Yai, str. 92 a tam kotvíme. Časť posádky išla na trh, časť posádky podriemkáva na lodi. Podvečer sa do plážovej krčmy prepraví celá posádka, večera spieva, u mňa sú to obligátne krevety. Drobní thajskí muži predvádzajú točenie ohňom na šnúre a oboch koncoch palice. Pláž žije. Ideme spať.

Piatok 6.3.2009

Skoro ráno :-) vyplávame smer Phi Phi Le preskúmať to, čo sme zatiaľ nepreskúmali. Po pár hodinách plavby sa vyväzujeme na mooring pred zátokou Hong Pileh, str. 68. Celá zátoka je vyplnená koralmi, potápači, ktorí nerysujú si o ne odierajú bruchá a tí čo rysujú (poprípade) ženy - prsia. Akváriové rybky nám žerú chleba z ruky. (str. 68). Jednu z nich chcem chytiť do ruky, za odmenu ma ďobne nejakým ostňom, rana sa mi trochu zapáli a potešuje ma zo tri dni.

A v tomto momente ďobla, autor fotografie: McArp

Na tom istom ostrove preskúmavame zvonku morskú jaskyňu, údajne Viking Cave. Klobúk dole 9 000 km od ich rodiska.....

Viking Cave - Phi Phi Le. Autor fotografie: Milan Dunaj

Vzápätí sa vydávame smerom na Krabi, str. 62, a cestou míňame spústu bizardných ostrovčekov. Na jednom z nich je aj plešatec vtieravý (synonymum je - ko.ot). Viac, priatelia, vo filme.

Na tomto mieste je potrebné zaradiť pripomienku nášho vedeckého pracovníka, ktorý navštívil všetky známe aj neznáme darwinovské ostrovy (naozaj pochádza z opice?):

"K článku na webe mám redakčnú pripomienku k vete: "Na jednom z nich je aj plešatec vtieravý (synonymum je - ko.ot). Viac, priatelia, vo filme."Pôvodný vedecký názov bol hrubo skomolený pretože správne znie: Vtieravec Holohlavý (Obtrudis Baldes). Miro"

Vtieravec holohlavý (Obtrudis Baldes)

Celá vedecká rozprava k horeuvedenému problému je tu.

Sobota 7.3.2007

Ráno nakupujeme a inšpektujeme rôzne dutiny na lodi aby sme z nich vypustili vodu po včerajšej nočnej tropickej búrke. Chlapci sedeli na palube nahí v šnorchloch a potápačských okuliaroch a búrlivo žiadali kamery, aby ich zvečnili. Nezvečnili! Nákup bol prerušený nasatím morskej vody do motora gumáka (najprv sa samozrejme dostala voda do palivovej nádrže), z nádrže sme ju odseparovali, Cpt a zároveň mechanik McArp vyčistil sviečku a motor fachčí ďalej. Vyplúvame, po dvoch míľach kotvíme pri Koh Dam, str. 63. Posádka šnorchluje ohrozovaná motorákmi, ktoré jazdia ako bláznivé šnorchelisti-nešnorchelisti, korali-nekorali. Sadám do gumáku a strážim ich aby nebolo nešťastie. Poobede pokračujeme ďalej na Koh Hong, str.60. Vnútorná lagúna je perfektná.

Nedeľa 8.3.2009

Obzerajúc Krabi islands, namotali sme lano od čamacu na ľavú vrtulu. Chlapci to odmotali a plávali sme ďalej obzerajúc ďalšie Krabi. Na miniKrabi s plážičkou a kvetináčovou skalou Koh Pak Bia str. 60 hodinku kotvíme a kúpkame sa . Ako objekt pozdného obedu prechádzajúceho do večere si vyberáme Koh Yao Noi, Ao Muang, str. 48. Popapkáme v reštike, podriememe, niektorí členovia posádky absolvujú Thai massage without sex a postupne sa presúvame na loď. S príchodom tmy nás chytá tropická búrka. 40 uzlový vietor nás unáša aj s mooringom vzad, rýchlo sa odväzujeme a na polovičné motory stojíme proti vetru. Zároveň sme osprchovaní sladkou vodou. Po hodinke búrka končí, hodíme sa na kotvu, pokecáme a ideme spať. Nie najhorší deň mojich narodenín. Len aby tá budúcnosť bola aspoň taká ako bývala. Interpunkčné znamienka si doplňte podľa potreby.

Pondelok 9.3.2009

Tentoraz naozaj skoro ráno vyplávame. Smer James Bond Rock - Ko Phing Kan, str. 46. Sme pri nej, James tu síce nie je ale The man with the golden gun sa vznáša v povetrí. Aparáty robia čk, čk, čk, čk....... A tony kilobajtov pribúdajú....... Treba vidieť. Plavíme sa ďalej k Sea Gypsy Village - Koh Pan Yi, str.47. Dedina na koloch v mori. Čk, čk, čk, čk.

Sea Gipsy Village. Autor fotografie: Roman Body

Ďalší div sveta je Koh Hong str. 45. S kolmými stenami a vnútornou lagúnou. Preskúmame a plávame ku Kho Panak str.44, kde sa navečeriame a kotvíme na noc. Absolvujeme ďalšiu tropickú búrku, kotva drží....

Utorok 10.3.2009

Deň odovzdávania lode. Presunieme sa do Yacht Haven, str. 42. Naplávali sme 204 NM. Upratanie lode, vykládka batožiny, checkout. Ešte pár dní do odletu lietadla, ale to už je iná story.

Súbor fotografií, ktorých autorom je rbo@ nájdeš tu.

Bahia 46 "Salicorne"

Route-Trip

Video:

Ko Racha Yai...Pláž (Beach)

Kapitán

Jozef B

Avokado

Miro P
Áno to je ten, čo si dovoľuje redakčné pripomienky!!!!!!!!!!

MilosC(amera)eco
záložný kapitán

_____koniec posádky_____

obeť Thaj soup

Thajská kuracia polievka bola obvyklá obedná pochúťka. Zásadne varil Cpt.McArp a vždy perfektne. Slejvov, ako obvykle, bolo vždy málo, ale nakoniec sa to vždy zvládlo.