Caribbic Yachting 2008

Video:

Route - Trip :

Namiesto úvodu

Odlet z Bratislavy 1. apríla 6:40, paradoxne, všetci prišli načas. 8:30 pristávame v Paríži a tešíme sa na jednodňovú prehliadku mesta. Objednaný taxík pre 8 osôb prichádza s hodinovým meškaním. Nevadí, zato sme sa doň natrepali deviati. Cesta z Orly do Paríža precpatou dialnicou a krížom cez mesto k hotelu Blackston Opera aj s turistickou vyhliadkou - prechádzame cez Louvre. Lokalita hotela je tiež zaujmavá - blízko je Moulin Rouge s kurvami starými ako Paríž. Nad Moulin Rouge je Montmartre s prekrásnou Basilique du Sacré-Coeur , z ktorej máme mesto ako na dlani.

Obed zvládame v reštike La Bohema - biedna obsluha mimoňským frantíkom. Po obede pomaličky do hotela, dvacka na načerpanie ďalších síl a vyrazenie do ulíc. Čo povedať, treba vidieť, Chanselise, Víťazný oblúk, Eifelovka, Notre Dame, Seina. všetko to fotíme a točíme a absolvujeme cca 20 km pešo. večeru absolvujeme blízko hotela, nejaké to pivečko a šupito do postele.

Magna Charles (Karol Veľký) pred Notre Dame - Francúzi sa hlásia k Frankom

2. apríla, streda

Taxík pre ôsmich prichádza 7:10, načas, tentokrát sa doňho narveme desiati a po bežných letiskových procedúrach vzlietame Airbusom smer Guadeloupe, Pointe-a-Pitre. Na palube je okolo nás plno malých deciek, ktoré striedavo vreštia a spia. Avokado sedí vedla tlstej černej bosorkinej mamky a vrhá škaredé pohľady. Ťažkých 8 a pol hodiny ponad Atlantik, Kolumbus to mal ešte ťažšie. Na obed je fish, veď sme nad oceánom. Hodinu pred pristátatim začína bosorkina mamka pobrukovať čarodejnícke popevky, chvalabohu, lebo takto tvrdo som ešte nikdy nepristál.

Napodiv nás opäť čaká objednaný taxík, tentokrát bola objednávka na všetkých 10 osôb. Zdržíme sa chvíľu v ofise, všetko ide hladko, čakajúc na katamaran, v blízkej krčme urazíme hodne čapovaných pív po 8 EUR za jedno.

Bingo, katamaran máme, Catana 43, Van Gogh, Inter Yacht Charter. Check-in, naloďovanie batožiny, obhliadka blízkeho obchodu, kde zajtra nakúpime. Večerné kecanie a spánok.

Catana 43 - Quick and Comfortable

3. apríla, štvrtok

Mnohí sa budia už za tmy. Telefóny zvonia ako bláznivé, chlapci si neuvedomili časový posun a neaplikovali tiché zvonenie. Časť posádky ide do obchodu. Preberám od chlapíka z ofisu predpoveď počasia, wov, 20 uzlov, v nárazoch 40, hneď prvý deň by mohol byť zaujímavý. Bázická otázka, Montserrat či Antiqua.

Nakoniec sme sa dohodli, z mariny BAS DE FORT okolo BASE TERRE a niekde na zapadnej casti GUADELOUPE zakotvíme. Jachtí sa perfektne, vietor 20 v porivoch 30, vlny z atlantiku, slniečko, dážď, paráda....Zakotvíme blízko pri MARIGOTe v ANSE A LA BARQUE LES TROIS TORTUES, v prostrednej zátoke. naplávali sme 33 NM.

4.apríla, piatok

Plán PETITE ANSE - MONTSERRAT - o 8:00 vyplúvame. Plán sa takmer plní, vyplúvame, trochu na motor v záverí ostrova a potom na kosatlicu, vietor medzi 25 a 35 uzlov, rýchlosť 7-9 uzlov, po naplávaní 43,15 NM obzeráme sopkou zničený PLYMOUTH na MONTSERRATE. V najbližšej zátoke v tzv. dovolenej oblasti zakotvíme a pripravujeme obed. Názov zátoky je OLD ROAD BAY. Navaríme a spapkáme obed a presúvame sa na menej veterné kotvisko LITTLE BAY. V ňom prespíme. Doteraz sme naplávali 81 NM.

Montserrat - Plymouth - zničený sopkou - zakázaná zóna

5. Apríla, sobota

Ráno vyplávame z MONTSERRAT - LITTLE BAY, plánovaný cieľ je ST. KITTS and NEVIS, mesto CHARLESTOWN na menšom z ostrovov. Okolo obeda dosahujeme cieľ. Naplávali sme 32 NM, spolu 113 NM. Pohľad z lode - malebné mestečko. Pripravíme obed a po odbavení custom office si pozrieme karibské mesto a urobíme nejaké nákupy. Prekotvíme na lepšie chránené kotvisko s mooringami a tam prenocujeme.

Ospalé mestečko na Nevis-e, Charlestown

6. Aprila, nedeľa

Ráno o 9:00 znovu do CHARLESTOWNU na NEVISe vybaviť výstupné formality, urobiť kamerové snímky a znovu sa pokochať mestom. Plán plavby NEVIS - ST-KITTS - pozrieť nejaké plážičky. Po 6 NM sa zastavujeme na THE NARROWS ostrov ST-KITTS na plážičke BANANA BAY. Kúpkanie, plážová krčmička a živá hudba so steel drums, ktoré sú pre Karibik také typické. Doteraz sme naplávali 119 NM. Poobedujeme a presúvame sa do MAYOR´S BAY a vzápätí do BUGS HOLE.

Steel Drums - Banana Bay, St. Kitts

7. Aprila, pondelok

Rano o tretej opúšťame kotvisko, plavíme sa pozdĺž ST KITTSu a za rozbresku pozdĺž ST EUSTASIUSu s jeho ropným terminálom. Na severnom cípe nahodíme kurz na SINT MAARTEN. Po hodinke plavby na plné plachty pri 20 uzlovom vetre a relatívne malých vlnách míňame holandský ostrov SABA (10 NM ľavobok) a na pravoboku severne vidíme ST. BERTHÉLEMY. Posledný menovaný neskôr plánujeme navštíviť. O 11 -tej sme na holandskej časti SINT MAARTEN, zakotvujeme v SIMPSON BAY hneď vedľa medzinárodného letiska, ktoré je epicentrom turizmu pre všetky okolité ostrovy. Naplávali sme 65 NM, celkovo 184 NM. Varíme obed a potom si obzeráme marinu s množstvom nádherných lodí. Presúvame sa do francúzskej časti k hlavnému mestu MARIGOT, čím sme pridali ďalších 10 NM (194). Obhliadka mesta, večera a spánok.

Marigot, hlavné mesto francúzskej časti St. Martin

8. apríla, utorok

Doobeda stále na Saint Martin - dopĺňanie zásob a formality. Po raňajkoobede sa presúvame na malebnú plážičku v ANSE HEURESE 2,6 NM na sever od MARIGOTu. Po pokupkaní sa presúvame do najsevernejšieho bodu nášho tripu k ostrovu TINTAMARRE v angličtine FLAT ISLAND. Je vo vzialenosti 8,3 NM od MARIGOTu. Celkovo sme naplávali 202 NM. Ostrov je malý, plochý s jedovatými stromami. Je to však dobré kotvisko a preto tu prenocujeme.

9. aprila, streda

Za svitu opúšťame TINTAMARRE, plavíme sa k ST. BARTHELEMY. Cestou míňame miniostrovčeky ROCHE TABLE, GROUPERS a FOURCHE. Okolo deviatej kotvíme v zátoke pred GUSTAVIA, hlavným mestom ST. BERTHELEMY. Naplávaly sme 17 NM, spolu 219 NM. Naraňajkujeme sa a po skupinách vyrazíme do mesta. Vzápätí sa presúvame do malebnej ANSE DU GRAND COLOMBIER, kde sa kúpkame a kúpkame........ Preplávali sme 3 NM, spolu 222 NM. Presúvame sa do ANSE DES GRANDE SALIN, kde pečieme na večeru rybu - coral trout. Prešli sme 10 NM, spolu 232 NM.

Coral Trout - korálový pstruh - sme ho chytili - lebo ho pani po nás hodila
l a h ô d k a - aj vďaka Cpt. McArpovi

10. apríla, štvrtok

Už v noci opúšťame ST.BARTHELEMY, kurz BARBUDA. Slabý vietor fučí presne proti nám, ideme teda ľen tak, na motorčok a okolo desiatej ráno sa približujeme ku kotvisku LOW BAY. O jedenástej pristávame. Ostrov je celý plochý, jedna velká piesková pláž. Naplávali sme 71 NM. Spolu 303 NM.

Barbuda - jedna veľká, prázdna piesková pláž

11. apríla, piatok

O štvrtej ráno sme opustili BARBUDA a o desiatej kotvíme na ANTIGUA. Preplávali sme 32 NM, spolu 335 NM. V SAINTS JOHN´S vybavíme formality, urobíme nákup a presúvame sa do DEEP BAY. A vzápätí do FIVE ISLANDS HARBOUR do HERMITAGE BAY. Prešli sme 6 NM, spolu 341 NM.

12. apríla, sobota

O šiestej ráno sa presúvame do zátoky JOLY BAY, údajne je vhodnejšia na raňajky. Preplávali sme 3 NM. Spolu 344 NM. Po raňajkách sa presúvame do ENGLISH HARBOUR a cestou, pozdĺž reefu, sa snažime chytiť nejakú barakudu. Nepodarilo sa. Okolo jednej sme v Nelsonovom prístave. Naplávali sme 16 NM, spolu 360 NM.

Sail Loft pillars in Nelson's Dockyard - Englis Harbour - Antigua

13.apríla, nedeľa

O štvrtej ráno opúšťame ANTIGUA a mierime na GUADELOUPE. Plávame na dotyku Atlantiku a Karibiku 14 hodín v kuse, proti vetru a dažďu. Zakotvíme pri miniostrovčeku ILET DU GOSIER. Naplávali sme 89NM, celkom 449 NM.

14.aprila, pondelok

Ráno o siedmej opúšťame kotvisko, prejdeme 6 NM do mariny, natankujeme, odovzdáme loď, vypijeme pár pív a šupito lupito letecky domov. Naplávali sme 455 NM.

Trimaran v marine Bas Du Fort - Guadeloupe

Movie Dpt

Fish Dpt

Flannel Shirt Dpt

a niekoľko nádherných interaktívnych máp nájedete na www.wiol.com

Montserrat: www.visitmontserrat.com
St Kitts and Nevis: www.stkittstourism.kn
St Eustatius: www.statiatourism.com(volajú ho aj Statia)